30. 4. 2024 08:20 − 1746× − 0

Druhá belgická soutěž s grandiózním finále

I druhá soutěž belgického mistrovství byla plná napětí a nervy drásajících soubojů o každičkou desetinku.

I když úvodní Rally van Haspengouw v únoru vyhrál Cédric Cherain s modrým Hyundaiem i20 N Rally2, jako lídr mistrovství se na start druhé rally nepostavil. Mezi prvním a druhým podnikem se totiž odjely dvě soutěže druhé divize, ve kterých si jezdci z hlavního šampionátu mohou připisovat bonusové body. Zatímco Cherain tuto možnost nevyužil, když TAC Rally nedokončil, Niels Reynvoet s Citroenem C3 Rally2 se tam radoval z vítězství. A jelikož si bonusové body přidal k bodům za třetí místo z úvodní rally hlavního kalendáře, dostal se do čela šampionátu. Na druhé místo pak poskočil Jos Verstappen, který se Škodou Fabia RS Rally2 opanoval další druhodiviziní soutěž Rallye des Ardennes. Maxime Potty pokračující s mistrovským vozem C3 Rally2 ji dokončil jako druhý a tyto body si připsal k bodům za druhé místo z Rally van Haspengouw. Celkově jej to zařadilo na třetí průběžnou příčku.

Do šampionátu se po vynechání velké části loňské sezóny vrátil jeho dvojnásobný mistr Adrian Fernémont. S Citroenem C3 Rally2 v první rally hledal společnou řeč a moc se mu to nedařilo. Skončil až na sedmém místě. V Rallye de Wallonie už podával výkon hodný bývalého šampióna. Ač nasadil v sobotu ráno mokré gumy, dokázal s nimi vyhrát suchý úvodní test. A nejrychleji pak zajel i ve zbylých třech testech úvodní sekce. Za zády měl skoro celou dobu Pottyho, než v posledním testu poškodil zavěšení, odštípnul kus ráfku a ztratil přes půl minuty. Na stupně vítězů se díky tomu dostal Stéphane Lefebvre. Předloňský belgický mistr si sem odskočil na jednorázový start a poprvé usednul za volant Škody Fabia RS Rally2. Když si na ni už pomalu začal zvykat, vyřadila jej v RZ 6 porucha transmisí. Verstappen s druhou Fabií po čtvrtém testu postoupil na druhé místo s odstupem skoro čtvrt minuty na Fernémonta. Cílová fotobuňka závěrečného testu sekce byla umístěna za skok přes přejezd železniční vlečky do místního kamenolomu. Zatímco Hyundai i20 N Rally2 Bastiena Rouarda tento zrádný skok poslal mezi diváky, kteří se museli rozutéct všemi směry, jeho týmový kolega dopadnul ještě hůře. Cherain při tvrdém dopadu poškodil chladič a mohl být rád, že odsud mířil rovnou do servisu.

Naštěstí nic víc s jeho Hyundaiem nebylo a mechanici stáje BMA jej vrátili zpátky do prvotřídní formy. Cherain tak v druhé sekci zaznamenal dva nejrychlejší časy a poskočil s desetivteřinovým odstupem na třetí místo. Reynvoet očekával v druhé sekci mokro a kvůli špatnému nastavení svého Citroenu musel zvolnit. Propadnul se tak až na šesté místo za Pottyho. Vedoucí Fernémont doplácel na problém s ventilem pop-off a tím ztrácel drahocenný čas. Verstappen jej dotáhnul po RZ 8 už na rozdíl necelých čtyř sekund. Na začátku závěrečné sobotní sekce šel holandský pilot Škody už do vedení a to pak po Fernémontově defektu v závěrečné zkoušce navýšil na rovných dvanáct vteřin. Defekt na devátém testu pak výrazně zamával ambicemi Cheraina pustit se s nejrychlejší dvojicí do souboje. V neděli hned ráno pilot Hyundaie chyboval, navíc si připsal pět trestných vteřin za nedodržení trati a držel se na čtvrté příčce před týmovým kolegou Rouardem. Vůbec nic nebylo ztraceno, minimálně druhé místo bylo rozhodně ve hře. Rozdíl mezi druhým a pátým totiž činil necelých jedenáct sekund.

Hned v prvním ranním testu vážně poškodil svůj Citroen Fernémont a místo zahájení tažení za prvním místem musel soutěž předčasně opustit. Verstappen tím získal takřka luxusní náskok skoro třičtvrtě minuty. Když ale bývalého pilota F1 potkal v RZ 15 dvojitý defekt a v kufru Fabie měl jen jedno náhradní kolo, i tak velký náskok mu byl k ničemu. A v ten moment se do soutěže vrátilo pořádné drama. Do čela šel Reynovet, ale před poslední sekcí měl náskok na druhého Pottyho jen 1,5 sekundy a třetího Cheraina 4,2. Do závěrečné sekce vstoupil nejrychleji Cherain a poskočil na druhou příčku, zatímco do čela se vyhoupnul Potty. Předposledním testem pro změnu projel nejrychleji Reynvoet a z třetího místa se vrátil na první. Potty naopak o dvě místa spadnul, ale s odstupem 2,9 sekundy stále mohl pomýšlet na vítězství. Na trať Power Stage se začal snášet déšť. Cherainovi přestali fungovat stěrače a nešťastný pilot Hyundaie se musel v trojboji smířit s porážkou. Reynvoet už v sobotu vsadil na gumy do mokra, ale tehdy bylo sucho. Teď se mu druhá sázka na takové obutí konečně vyplatila. Kromě vyhrané Power Stage si připsal i důležitý triumf v jednom z nejdramatičtějších ročníků Rallye de Wallonie.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!