Střídání generací v Duck Racingu
Na sedadlo spolujezdce vedle mladého ,,Kačera,, usedne zkušený Petr Černohorský. Po několikaměsíčním tréninku, testování a celkové přípravě pod vedením právě Petra spolu s Honzou Černým, tak začíná soutěžní kariéra 17-letého závodníka, který se kromě motorsportu věnuje golfu, hře na piáno a studuje na závodního inženýra…
V motokárách začínal v 7 letech a přes easykarty, kde v roce 2021 vyhrál celkově třídu easykart 100, závodil a stále závodí s motokárou od MS Kartu ve třídě KZ v domácím a německém šampionátu. Samozřejmě po několika testech se soutěžním Peugeotem 208 R2, se kterým by měl odjet celou letošní Rallysprinsérii, mu připadá motokára jako dětské závodění a nejradši by rovnou vyrazil do světa. Ale všechno má svůj čas, je třeba jít step by step a v motokáře zůstává i nadále.
Otec Petra juniora, Petr Kačírek, je naším služebně nejstarším okruhovým jezdcem a za volantem Audi R8 GT3 začíná letos svojí 33. sezónu. Od roku 2010 se věnuje zároveň i soutěžím kde za volantem Subaru Imprezy resp. Škody Fabie R5 absolvoval za těch 14 let kromě českého šampionátu i soutěže na Arabském poloostrově či v Mexiku. K premiéře svého syna říká: ,,Péťa samozřejmě doslova od narození jezdí se mnou na všechny závody, jak okruhové tak i rallyové a byl opravdu odkojen motorsportem. Když začal před deseti lety jezdit motokáry, brali jsme to jako logické vyústění jeho záliby pro motorsport. V tu dobu jsem byl přesvědčený, že jeho další cesta v dospělosti povede na okruhy, kde já osobně působím velmi dlouho, znám všechny tratě a mohu mu předat všechny zkušenosti a data nasbírané za více než 30 let. Jenže tátové plánují a děti mění. Několikrát jsem ho v posledních letech svezl v naší Fabii R5 a když jsem viděl v jeho tváři tu radost a nadšení z rallyového auta, pochopil jsem, že jeho cesta z motokár bude asi směřovat trochu vedle od okruhů. Vloni na podzim tak padlo rozhodnutí, že mě na okruzích nechá samotného a pustíme se do přípravy auta a týmu lidí pro jeho vstup do rally. Rozhodli jsme se od začátku vše dělat správně a zodpovědně a k tomu je potřeba kromě kvalitního vozu mnoho neméně kvalitních lidí. Za dlouhá leta spolupráce s Pavlem Janoušek a Honzou Kubíčkem jsem o přípravu Peugeota neměl vůbec obavy a věděl jsem, že Péťa bude mít auto připravené naprosto top. Horší bylo najít správného spolujezdce a řidičského mentora. Já mám sice v rally něco odjeto, ale přeci jen… Pro okruhové závodění bych si věřil, že budu pro mladýho to nejlepší, ale v rally to chtělo někoho z absolutní špičky. Jako vždy pomohla trochu náhoda. O Filipa Kohna, který dnes už brázdí světové soutěže, se na začátku jeho kariéry staral Honza Černý, který několikrát jel v našem týmu s Fabií a velmi dobře se známe. Od něho jsem dostal doporučení, že bych mohl zkusit oslovit Petra Černohorského. Slovo dalo slovo a po několika schůzkách a představení si budoucích plánů, jsme si s Petrem a vlastně i s Honzou plácli na to, že se pokusíme tomu klukovi v rally začátcích pomoc. Jsem jim za to vděčný a vážím si toho, že si krátí svůj osobní čas kvůli mému synovi.,,"
Na Kopné tedy startuje pomalé střídání generací v našem Duck Racing Teamu, a i když se Petr otec ještě do závodnického důchodu nechystá, přeci jen se postupně bude celý tým více zaměřovat na Petra syna, jehož cílem a snem samozřejmě je se jednou postavit na start závodu MS s vozem specifikace R5. Podmínky jsou pro něj nastaveny tak, že pokud on ke všemu přistoupí správně, jeho sen se v příštích letech třeba splní.